Tuesday, January 18, 2011

Setelah lama menyepi

Bismillah hirrahmaa nir rahim....

Alhamdulillah setelah sekian lama saya menyepi, arini berkesempatan juga nak coret-moret disini. Banyak betul perkara yang berlaku akhir2 ni sampai saya x sempat langsung nak duduk depan komputer ni. Facebook pun banyak 'cik bang ' je yang monitor. Sampai dia kata delete je la blog tu, buat malu je. Kadang2 geram juga, bukan dia nak tolong tulis pun, daripada dia baca blog orang lain ari2, baik tolong isteri dia ni tulis kan. Tapi nak buat cam mana, kata abang tu teguran membina. Terima jela kannnn.

HIJRAH KAMI

Tahun 2010 dah menutup tirai pun. Banyak yang saya nak kongsi tapi tak sempat langsung nk menulis. Lebih2 lagi bila Kauthar pun dah semakin panjang akal. Dia je yang nak duduk depan komputer ni 24jam. Ada jela yg dia nak tgk kat youtube tu, upin ipin la, alif bata la. Kadang2 bila sy x bagi, dia guna taktik nak tgk imam muda dulu. Then boleh la dia request yg lain2 pulak. Ada2 je la kan.

Winter break aritu kami sekeluarga x gi mana2 pun. Sibuk dengan pindah rumah. Tapi sebelum tu sempat kami bergotong-royong buat bubur asyura. Buat kat rumah K.Zatul. Ada dua versi, versi Terengganu dan Kedah. Versi terengganu tu hajat k.Zatul, yang satu lagi tu saya la teringin nak makan yg biasa mak saya buat. hehe. Tapi cik abang suka yang masin. Sorrry ye abang x dapat nak tolong tunaikan hajat.



Bergambar depan rumah K.Zatul, sebelum balik. Tetiba kami jadi ramai, sebabnya campur pelajar2 yang travel dari 4 states (Kansas,Minnesota, dll).

Kalau nak tengok gmbar2 yg menarik lagi, boleh klik kat sini, di blog katak lawa . Gambar2 yg lain ni pun saya ambil dari situ gak. Sbb dia je yg jd 'camerawomen' aritu.


PINDAH RUMAH

5 Januari aritu, alhamdulillah kami sekeluarga pun beroperasi pindah rumah. Terima kasih kepada pelajar2 undergrad merangkap adik2 yg sangat rajin menolong. Aritu saya hanya bagi arahan je kat diorang. Hehe. Kalau mak buyung ni nak angkat semua brg2 tu, mesti terus pengsan saya aritu.

Kenangan di apartment Palm Shadow, setelah setahun saya bermastautin di situ. Kalau abang, 2 tahun la kan.

Masuk rumah, belah kanan ruang tamu, belah kiri dapur




Kawasan dapur, dining room and kitchen bersambung






Apartment tepi sekali, senang nak angkut barang, tingkat bawah pula tu



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...