Monday, August 2, 2010

GIVEAWAY CONTEST

Bismillah hirrahmaa nir rahim...

Dah lama tak join contest. Kali ini nak join contest daripada gerairizqi. Mana tahu ada rezeki dpat tudung labuh free. Boleh kirim pada adik2 di Malaysia yang akan balik ke sini tak lama lagi.


MENGAPA SAYA BERTUDUNG LABUH?

"Esfa, awak nanti tak boleh pakai macam ni dah tau. Silap2 nanti kena tahan dengan imigresen". Itu teguran yang saya dapat ketika saya berpraktikal semasa belajar dahulu. Kecut hati saya mendengarnya. Perlukah saya mempertaruhkan pakaian saya hanya kerana ingin ke negara Uncle Sam itu? Sejak dari itu saya terus berdoa agar Allah mudahkan urusan saya di sana dan saya dapat terus istiqamah dengan pakaian tudung labuh ini.

Ada sayu di situ. Terasa sayang. Terasa malu dengan Al-Quran. Allah lebih2 lagi. Sudah lama saya berjinak-jinak dengan tudung labuh itu. Sejak tingkatan satu lagi. Tiada sesiapa yang memaksa. Tiada siapa yang menyuruh. Ia datang dari hati yang kerdil ini. Saya suka melihat orang yang bertudung labuh. Saya jatuh hati. Terasa selamat disitu. Walaupun hanya saya dalam keluarga yang bertudung labuh. Tiada janggal disitu. Moga ia dapat menjadi dakwah fardhiah....

Alhamdulillah, sudah setahun saya di sini. Tudung labuh itu masih kekal di situ. Itu doa saya. Itu harapan saya. Juga sokongan daripada suami yang tak pernah pudar. Moga saya terus dapat istiqamah hingga ke akhir nyawa. Doa dari kalian saya pinta......

emel saya esfa_ina@yahoo.com

p/s: join contest last minute. Moga ada rezeki. Alhamdulillah tahniah buat sahabat saya nurhidayah dan akh elmi dapat baby pink. Saya ada menulis tentang mereka beberapa hari lepas. Bacaan lanjut klik di sini

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...