Friday, July 9, 2010

Anak-Anakku Sayang


Dengan Nama Allah yang MAHA Pengasih LAGI Maha Penyayang.....


Sambil mendengar slot bersiri imam muda yang ditayangkan di Astro Oasis 106, saya cuba memenfaatkan masa yang ada melakar kisah di sini. Tapi saya bukan mendengar sacara live, hanya sekadar melihat di youtube. Itupun baru episode ke -5. Alangkah seronoknya kalau saya dapat megikitu slot ini secara live. (Boleh ke nak tgk live guna internet je????hehe)

Alhamdulillah, kini saya kembali kepada rutin yang lama. There is no baby sitter and no evening ssummer camp class. Semalam , hari terakhir evening summer camp pada tahun ini. Tetapi malangnya buat pertama kalinya saya tidak dapat mengahadirkan diri, atas sebab2 yang tidak ddapat dielakkan...Sayu sungguh rasa hati, tidak dapat melihat wajah -wajah kesayangan anak murid di hari terakhir. Siapalah saya untuk menghalang kuasaNya. Nikmat sihat itu ditarik seketika. Saya berdoa jauh di sudut hati agar mereka dapat mengamalkan semua ilmu yg dipelajari. Walaupun hanya 8 kali dalam tempoh sebulan, tetapi ianya cukup bermakna buat saya. Sedikit terkilan kerana saya tidak sempat mengabadikan walaupun sekeping gambar bersama mereka....tapi dihati saya ingatan terhadap mereka tak akan luput..

Alhamdulillah, saya bersyukur kepada ALLAH, saya merasai ketenangan itu. Doa saya moga-moga ia keputusan yang terbaik.

Sebagaimana firman Allah yang berbunyi:

"Apabila kamu berazam, maka bertawakkallah kepada Allah, sesungguhnya Allah mencintai orang yang bertawakkal (3;159)"

Walaupun kadang-kadang saya terbayang-bayang wajah si comel itu. Saya sudah mengaggapnya seperti anak sendiri. Perasaan ingin menimang cahaya mata lagi membuatkan kasih sayang saya terhadapnya bertambah erat.


Saya abadikan kenangan saya sepanjang memikul amanah sebagai pengasuh di sini.....

Adrit
Indian baby boy
D.O.B: November 30, 2009

Hari terakhir di rumah ummi.....sedapnya tido dalam buai tu....


Main dengan Kauthar (kak long)



BISIKAN HATI UMMI BERKATA:

" Adrit, walaupun kita berlainan agama, tapi tak mustahil kan suatu hari ini Adrit akan kembali kepada agama yang fitrah ini......"

Sebagaimana nabi bersabda:

"Setiap bayi dilahirkan dalam keadaan fitrah(beragama Islam). oleh itu terpulanglah kpd ibubapanya samada ingin menjadikannya yahudi, kristian atau majusi"

Hadis riwayat al- bukhari

p/s: sebenarnya tadi dalam fikiran nak tulis benda lain, tapi lain pula yang tercoret disini...SALAM ISRA' MIKRAJ....menghitung hari bertemu bulan yang penuh barakah itu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...