Friday, May 27, 2011

Moga kekal hingga ke Syurga

Dengan Asma' Allah yang Maha Agung

Alhamdulillah, sedar tak sedar tanggal 25 Mei yang lalu, genap 4 tahun bait Muslim ini di bina.
Moga hubungan yang terbina ini akan kekal hingga ke syurga, disulami dengan sakinah, mawaddah, wa rahmah......Ameen.


25 Mei 2007 (malam)-akad nikah


26 Mei 2007


Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbana ,jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.....


Ya Rabbul Izzati ,jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....


Ya Allah ,jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu


Ya Allah ,jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu....


Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu... ....

Amin.....



2 comments:

@LeenShamsh said...

fa, warne baju majlis kite samelah! ;)

esfa said...

oo yeke kak lin....hehe saya suka hijau, sejuk mata memandang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...