Wednesday, December 7, 2011

The Weekend School

Dengan nama Allah yang Maha Agung

Saya nak kongsikan gambar-gambar the weekend school. Alhamdulillah tahun ketiga saya berbakti. Mungkin tahun terakhir =(.... Tasneem dan Kauthar pun saya angkut sekali.

Saya seronok. Saya tak rasa stress pun walaupun mereka dua beradik ada disamping saya sewaktu mengajar. Suka lagi ada la. Kauthar sangat tak sabar nak pergi sekolah. Setiap hari tanya bila boleh pergi sekolah. Walaupun minimum umur untuk masuk sekolah ini adalah 5 tahun, tapi secara tak langsung Kauthar yang baru 3 tahun tu pun join sekali..=) Ada la juga 2,3 orang yang umur 4 tahun yang masuk. Tahun ni kami ambil gambar setiap pelajar yang daftar, supaya tak ada timbul isu di kemudian hari. So, Kauthar tanya saya kenapa tak ada orang ambil gambar dia. Saya jawab "kak long baru tiga tahun, yang tu lima tahun". Sejak dari hari itu setiap hari dia bertanyakan saya dan abang adakah dia sudah 5 tahun???

Walaupun weekend school banyak di monopoli oleh orang Somali yang mana kebanyakkannya refugee. Tapi saya sangat kagum dengan keazaman untuk belajar. Malah kadang2 sebutan mereka lagi fasih (baca Al-Quran) jika dibandingkan dengan orang Arab.

Alhamdulillah ada la juga 2, 3 orang adik2 undegrade yang ikut saya mengajar kat weekend school ni. Paling kurang, kalau saya balik tahun depan ada la yang akan menyambung perjuangan saya ni.





~yang tengah belajar karate ni budak2 level 4.
~gambar Kauthar ada gak tengah peaang hidung, tapi kalau tengok sekali imbas tak perasan sebenarnya tu adalah dia


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...